5000円以上で送料無料 こちらから

オーストラリアからのオーダー!RCM-649 Z1000MK2 (その5)

こんにちは、サンクチュアリー本店の中村です。

Hello, this is Nakamura, the representative of AC Sanctuary Main Store.

オーストラリアのMr.John Lewisからオーダーを頂きました、
RCM‐649 Z1000MK2(その5)です!

This is the RCM-649 Z1000MK2 (Part 5), ordered by Mr. John Lewis from Australia!

ヨシムラ製のハイカムはST-2で、これよりバルブタイミングを設定します。

Yoshimura’s high-lift camshaft is STAGE 2, and from here, we will set the valve timing.

カム山が最大リフトしてる時のセンター(ロブセンター)を、メーカー指定の
度数にしてカムスプロケットを固定します。

The cam sprocket is fixed by aligning the center of the cam lobe (lobe center) at the degree specified by the manufacturer when the cam lobe is at maximum lift.

完成したエンジンを早速フレームへ搭載。

The completed engine is immediately mounted onto the frame.

ここでトロコイドオイルポンプを取り付けます。
このオイルポンプはいつものベーシックな仕様ではなく、このあと発展する
あるパーツに適合させている仕様・・・

At this point, we install the trochoid oil pump.
This pump is not the usual basic type but is customized to fit a specific part that will be developed later…

そのパーツこそが、このビレットアルミ深底オイルパンです。

That part is this billet aluminum deep-sump oil pan.

Z系のオイルポンプはオイルと一緒に気泡を多く吸い上げています。
潤滑系統に気泡が混入するキャビテーションを防ぐ為、現行マシンと同じ構造の
深い底部からオイルを吸い上げる構造にしたもの。
トロコイドポンプと深底オイルパンのコンビネーションで健全な潤滑化を図り、
また油温上昇をも抑制します。

The oil pump in Z-series models tends to draw in a significant amount of air bubbles along with the oil.
To prevent cavitation, where air bubbles enter the lubrication system, it has been designed to draw oil from a deeper sump, similar to current vehicles.
The combination of the trochoid pump and the deep-sump oil pan improves lubrication and also helps suppress oil temperature increases.

フラットなドライブスプロケットで190サイズのリアタイヤ幅に適合した
ドライブチェーンラインのシステム。
New6速クロスミッションEVOLUTIONシステムのアルミ削り出し
デュアルベアリングミッションカバーも取り付けました。

A system for the drive chainline, compatible with a 190-width rear tire, using a flat drive sprocket.
The dual bearing transmission cover for the EVOLUTION system, which is exclusive to the new 6-speed cross transmission, was also installed.

さぁ、ここからは装備させるパーツを次々取り付けて行くだけです。

Now, from here, it’s just a matter of installing the remaining parts one by one.

NITRO RACING製マフラーの中でも最高峰のラインナップ
ウェルドクラフト3Dチタンマフラーを取り付けました。

The Weld Craft 3D titanium muffler, which is among the best in the lineup of NITRO RACING mufflers, was installed.

ブレーキ部品がまだですが、だいぶ姿形が見えて来てます。

Although the brake components are not yet attached, things are really starting to take shape.

メーター回りも取り付け完了。
ここまで非常に順調に進んでおり、どうやら年明け1月末には完成するでしょう。

The meter assembly is also complete.
Progress has been incredibly smooth, and it looks like everything will be finished by the end of January next year.

Mr.John Lewis!
年内お見せできるブログは今回が最後で、続きは年明けになります!
2025年の春は納車する時期!
完成に向けてラストスパートしますので楽しみにお待ち下さいねー!

Mr. John Lewis!
This is the last blog update we’ll share with you this year.
The next one will come after in the new year! Delivery will be in spring of 2025!
We are making a final push towards completion, so please look forward to it!

To Be Continued

この記事が気に入ったら
フォローしてね!

よかったらシェアしてね!
  • URLをコピーしました!
  • URLをコピーしました!

この記事を書いた人

RCM(リアル・コンプリート・マシン)製作、Z1、Z2、Ninja(ニンジャ)、Katana(カタナ)等のカスタム専門ショップ。

コメント

コメントする

目次